1400/10/06-14:28
در سالروز واقعه تلخ زلزله بم؛

بوستان طبیعت منطقه۲۱ شاهد برپایی مانور اسکان اضطراری شد

بوستان طبیعت منطقه۲۱ شاهد برپایی مانور اسکان اضطراری شد

همزمان با سالروز واقعه تلخ زلزله بم، به همت ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه۲۱ شهرداری تهران و با مشارکت اعضای تخصصی این ستاد، مانور اسکان اضطراری در محل بوستان طبیعت واقع در ناحیه سه منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسین کاشانی پور شهردار منطقه در ابتدای صحبت های خود در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان عزیز از دست رفته در واقعه تلخ زلزله بم در پنجم دی ماه سال ۸۲ گفت: پس از وقوع این بلای طبیعی ویرانگر، روند قانونی و اصولی ساخته شدن بناها با جدیت و همت بیشتری در کشور پیگیری شد.

وی افزود: در زلزله بم حدود ۳۴هزار نفر از هموطنان عزیزمان از بین رفتند. یکی از دلایل عمده این حجم از تلفات جانی وسیع، نبود استحکام در بناها و ضعف سازه ها در پی امواج ناشی از زلزله بود که این موضوع هشداری برای مدیران تصمیم ساز در امور عمرانی و شهرسازیست.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: آمادگی کامل و همیشگی در برابر سوانح و بلایای طبیعی و غیرطبیعی، همواره جزء اولویت های مدیریت شهری است. در سایه این آمادگی و تامین تجهیزات مورد نیاز می‌توان زحمت و مشقت شهروندان ناشی از سوانح را به حداقل رساند.

کاشانی پور اظهار داشت: بحمدالله امروز در بوستان طبیعت منطقه۲۱ شاهد حضور فعالان عرصه خدمت و خدمت رسانی به شهروندان هستیم تا مانور آمادگی در برابر زلزله با همراهی سازمان های آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، بسیج، خیرین محلی و ستاد مدیریت بحران منطقه برپا شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی در مجموعه اسکان اضطراری بوستان طبیعت حدود ۱۵۰۰نفر به راحتی شرایط سکونت دارند و تجهیزات و امکانات بسیار مطلوبی نیز در این مجموعه گردآوری شده است.

شهردار منطقه۲۱ افزود: در این مجموعه زیرساخت های مطلوبی فراهم شده تا شهروندان در شرایط بحرانی و اضطراری با مراجعه به این مکان، میزان تاب آوری بیشتری را در شرایط بحران تجربه کنند.

کاشانی پور تصریح کرد: امیدواریم در هیچ جای جهان حوادث بحران زا رخ ندهد، اما ضرورت مدیریت بحران حکم می کند که همه ما با هم افزایی و بسیج امکانات و خدمات این آمادگی را ایجاد کنیم که اگر این اتفاقات در کشور یا پایتخت رقم خورد، همه بتوانیم با بهره گیری از امکانات و زیرساخت های ایجاد شده با جان و دل به آسیب دیدگان و شهروندان خدمت رسانی کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط