1400/10/07-13:21
علوی در تذکری مطرح کرد؛

کی میخواهیم به منافع مردم در طرح ها اهمیت دهیم؟/ همیشه مردم مقصرند؟/ اراده ای برای حل مشکلات نیست

کی میخواهیم به منافع مردم در طرح ها اهمیت دهیم؟/ همیشه مردم مقصرند؟/ اراده ای برای حل مشکلات نیست

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نادیده گرفته شدن منافع مردم در طرح های مدیریت شهری گفت: چرا همیشه مردم مقصر هستند؟ چرا هیچوقت فکر اصلاح طرح ها به نفع مردم نیستیم؟

به گزارش شهردارآنلاین؛ سیداحمد علوی عضو شورای شهر تهران با اشاره به حوادثی مانند انفجار در بازار گل محلاتی در تذکری خواستار اصلاح قوانین و طرح ها به نفع مردم شد.

وی گفت: به نمایندگی از شهروندان تهرانی و بخصوص مناطق مناطق ۱۴ و ۱۵ و ۲۰ که درگیر مشکلاتی مانند بازارگل هستند صحبت می کنم.

علوی با تاکید بر اینکه مطالبی که مطرح میکند ارتباطی به مدیریت چند ماهه مدیریت کنونی شهر تهران ندارد و یک درد مزمن قدیمی است گفت: تعجب می کنم که چطور ما برای احداث اتوبان امام علی(ع) توانستیم ۹ هزار پلاک را تملک کنیم و اکثر شهروندان هم راضی باشند اما نتوانیم چندین سال، بازار گل محلاتی را به مکان دیگر منتقل کنیم؟ جواب این است که ما به تنها چیزی که فکر نمیکنیم شهروندان هستند.

اراده ای برای حل مشکلات نیست

وی ادامه داد: طرح ما برای انتقال بازار گل اشکال دارد که نتوانسته ایم ۶۰۰ مالک را راضی کنیم به انتقال. ما اراده ای برای حل این معضل نداریم. آن فردی که هزار لیتر بنزین میبرد خانه اش در خاوران می داند که خطرناک است اما مجبور است چون زندگی اش نمی گذرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ایمنی نامناسب بازار گل محلاتی خاطر نشان کرد: قطعا شخصی که آنجا کار می کند میداند چه خطراتی جانش را تهدید می کند اما چه کند که زندگی اش نمی گذرد. 

کی به مردم هم اهمیت می دهیم؟

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حقوق شهروندان در طرح ها گفت: در این شرایط اقتصادی و تورم مدام طرح می آوریم «الزام به بیرون کردن مردم»، کی میخواهیم منافع مردم را به منافع شهرداری ترجیح دهیم؟ کی منافع مردم را در طرح ها دیدیم و مردم همراهی نکردند؟ 

علوی افزود: این تیم فعلی همان ها هستند که وقتی منافع مردم را لحاظ کردند، ۹ هزار پلاک را تملک کردیم و مردم همراهی کردند. 

طرح های گذشته را دور بریزیم

وی تاکید کرد: اشکال از خود ما و طرح های ماست، از شهرداری تهران میخواهم تمام طرح های گذشته را بریزند دور و یکبار دیگر برای مردم فکر کنیم.

وی با اشاره به وضع اقتصادی مردم در مناطق جنوب شهری گفت: وضع زندگی مردم را در نظر بگیریم بعد برایشان فکر کنیم. این نمی شود که بدون در نظر گرفتن منافع مردم برای آنها تصمیم بگیریم.

علوی با اشاره به احکام مرتبط به بازارگل گفت: از سال ۹۶ بازار گل حکم داشته اما اجرا نشده و هیچوقت هم تلاش برای اصلاح طرح نکردند تا مشکل انتقال حل شود.

وی به گسترش بازار گل محلاتی از سال ۹۶ تاکنون افزود: بازارگل را نتوانستیم منتقل کنیم، چرا مانع گسترش آن نشدیم؟

به مردم نگاه مهربانانه داشته باشیم

وی همچنین خطاب به مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: درست میفرمایید که نکات ایمنی در آنجا رعایت نشده اما شما نگاه مهربانانه به مردم داشته باشید، ایستگاه آتش نشانی چسبیده به بازارگل، چرا با مردم مهربان نبودیم و ۶۰۰ کپسول آتش نشانی به آنها ندادیم؟ به خدا اینها شهروندان ما هستند. جان مردم برای ما اهمیت ندارد؟

همیشه مردم مقصرند؟

علوی یاداور شد: این که نمیشود در تمام موارد اینچنین بگوییم قانون و اگر اتفاقی هم افتاد تقصیر را گردن مردم بیندازیم. اینطور نیست، در وضعیت فعلی باید در طرح ها منافع مردم را در نظر بگیریم در غیر اینصورت مردم ما را همراهی نمی کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط