1400/10/07-15:50

شریفی: کمیته صیانت از باغات کن دستاوردی برای مردم نداشته است

شریفی: کمیته صیانت از باغات کن دستاوردی برای مردم نداشته است

احسان شریفی شهردار منطقه ۵، در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، در حاشیه جلسه کمیته راهبری طرح حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات کن، با انتقاد از این کمیته اظهار داشت: در کن مشکلات ساخت و ساز بسیاری وجود دارد. شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۸ مصوبه ای تحت عنوان ضوابط باغات کن تصویب کرده که در کمیته ای به نام کمیته راهبری صیانت و حفاظت از باغات کن اجرایی می شود.

او افزود: این کمیته متشکل از نمایندگان ۱۳ دستگاه است؛ اعم از شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری، شواری عالی معماری و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو و... در این کمیته تاکید شده است که هرگونه دخالت از جنس احداث بنا و عملیات عمرانی در باغات کن باید مصوبه این کمیته را داشته باشد.

شریفی با بیان اینکه این کمیته تا کنون ۷ جلسه داشته اما هیچگونه دستاوری برای مردم کن نداشته است، ادامه داد: این کمیته نه تنها مشکل مردم را حل نکرده بلکه مضاعف کرده است. ما توقع داریم که شورای عالی شهرسازی نسبت به این مصوبه و محتوای جلسات نظارت داشته باشد و مردم کن را از بن بست خارج کند.

او در پایان تاکید کرد: کمیته راهبری که بر اساس مصوبه شورای عالی معماری متولی صدور هر گونه مجوز در محدوده کن است فاقد کارآیی است و مشکل را حل نکرده است و اعضای کمیته به هیچ عنوان حاضر نیستد مصوبه ای را امضا بکنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط