1400/10/13-12:34

قرارگاه طرح انضباط شهری منطقه ۱۳ راه اندازی شد

قرارگاه طرح انضباط شهری منطقه ۱۳ راه اندازی شد

قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه ۱۳ با حضور معاون دادستان ناحیه ۸، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان و شهردار منطقه راه اندازی شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، طی مراسمی با حضور معاون دادستان ناحیه ۸ منطقه، مدیرعامل شرکت  شهربان و حریم بان، شهردارمنطقه و جمعی از مسئولین کلانتری ها، معاونین و مدیران شهری و به منظور اجرای طرح انضباط شهری، شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی، قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه ۱۳ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون دادستان ناحیه ۸ منطقه در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به فعالیت شبکه ای وانت بارها و اصناف مزاحم در محدوده و لزوم شناسایی سرشبکه ها به منظور صدور اخطار به آنها و پیگیری برای رفع سدمعبر صورت گرفته گفت: همکاری و هماهنگی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، یگان حفاظت شهرداری و شرکت شهربان برای رسیدن به نتیجه مطلوب امری ضروی است و طرح های این چنینی، نیازمند برنامه مدون و استمرار آن است.

او با بیان اینکه بعضی از بساط گستران نیازمند و فاقد شغل هستند اضافه کرد: نگاه ما حمایتی و عاری از برخورد قهری است که می بایست این افراد شناسایی و کارت دار شده و مکانی برای فعالیت این افراد اختصاص یابد.

در ادامه این جلسه، امیر فتاحیان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان با اشاره به مختصات و جغرافیای متنوع منطقه ۱۳ به ارائه گزارش عملکرد منطقه ۱۳ در مقایسه با سال ۹۷ و ۱۴۰۰ گفت: در دی ماه سال ۱۳۹۷، بیش از هزار و ۲۱ بساط گستر، دستفروش و متکدی در محدوده منطقه فعالیت داشته که این تعداد در دی ماه سال جاری به ۴۰۱ نفر رسیده که در نهایت با ۶۰ درصد کاهش سد معبر در این منطقه رو به رو بوده ایم که نشان از اتخاذ تدابیر مناسب از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه و همکاری مناسب دستگاه قضا بوده است.

دکتر علی احمدی، شهردار منطقه در پایان جلسه ضمن جمع بندی و پاسخگویی به مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی اعضای حاضر در  جلسه افزود: با توجه به وجود مراکز تجاری در جغرافیای منطقه  و همچنین فعالیت شبکه ای وانت بارها و در راستای رویکرد شهردار تهران برای رفع سد معبر و ایجاد آسایش و نظم عمومی، قرارگاه طرح انضباط شهری شهرداری منطقه تشکیل شد تا با یاری اعضا قرارگاه بتوانیم انضباط اجتماعی برقرار و به فعالیت های کسبه نظم ببخشیم.

او با اشاره به فعالیت روزبازارهای منطقه اضافه کرد: برنامه ریزی لازم را انجام می دهیم که مکانی را برای آن دسته از دستفروشان که فاقد امکاناتی همچون مغازه برای عرضه محصولات تولیدی شان هستند فراهم کنیم تا در روند کسب درآمد این افراد، خللی ایجاد نشود.

دکتر علی احمدی یکی ديگر از برنامه های طرح انضباط اجتماعی را پیرایش بازارچه شهرستانی عنوان کرد و یادآور شد با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کف و نمای این بازارچه بهسازی و نوسازی می شود.

شهردار منطقه در بخشی از صحبت هایش به پروژه آزادسازی اراضی ساصد اشاره کرد که در صورت نهایی شدن این توافق، آثار و پیامدهای خوبی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط