1400/10/13-17:16
عضو شورای شهر تهران هشدار داد؛

خطر شب مردگی در کمین منطقه ۱۱/ منافع مردم در تغییر کاربری «پهنه» ها رعایت شود

خطر شب مردگی در کمین منطقه ۱۱/ منافع مردم در تغییر کاربری «پهنه» ها رعایت شود

عضو شورای شهرتهران در بازدید میدانی خود از برخی پروژه های شهرداری منطقه ۱۱ ضمن هشدار به نسبت به خطر بروز شب مردگی در این منطقه، بر رعایت منافع مردم منطقه در ایجاد پهنه های مختلف تکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ عصر دیروز اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۱۱ شهرداری تهران ضمن بازدید از پروژه های فرهنگی و اجتماعی این منطقه با شهردار، مدیران، کارکنان و تعدادی از فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه جلسه مشترکی را برگزار کردند.

در این جلسه سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: تکمیل زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در سطح محلات اولویت دوره جدید است اما با این وجود با توجه به محدودیت هایی که پیش روی قرار دارد باید اولویت بندی انجام دهیم.

وی با اشاره به توقف ۴ ساله فعالیت ها در دوره گذشته گفت: باید به این نکته توجه شود که نمی شود همه موضوعات و مشکلات را در یک بازه زمانی کوتاه حل کرد چرا که چهار سال توقف در شهر داشتیم و حل مشکلات ناشی از این موضوع در طی چند ماه شدنی نیست.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران ادامه داد: برای مثال در چهار سال گذشته هیچ کمکی به مساجد نشد و این طبیعی است که یک انباشتی ایجاد کند و حل مشکلات را با چالش رو به رو سازد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به چالش های موجود در پهنه رودکی بیان داشت: خواهشی از شهرداری داشتیم تا در این حوزه ها سنجش مجددی انجام دهند. الآن خود اهالی و مسئولان منطقه میگویند که پهنه رودکی بافت و هویت ما را بهم می زند در شرایطی که بر اساس تعریف پهنه فرهنگی می بایست هویت محله را حفظ کند. پهنه رودکی هم اکنون پر از کافه، گالری، رستوران و تماشاخانه شده است که با توجه به بافت قدیمی محله درست نیست.

وی ادامه داد: اگر پهنه کتاب هم قرار است سرنوشتی مشابه پهنه رودکی داشته باشد و کتابفروشی ها تعطیل و کافه و رستوران احداث شود که باز هم بافت و هویت اصلی محله از دست می رود. باید تعریف ما از پیاده راه درست باشد چرا که پیاده راه باید هویت محدوده را حفظ کند لذا این پهنه های جدید تعریف شده حتما مورد بازبینی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهدید ایجاد شب مردگی در منطقه ۱۱ شهرداری گفت: این یک معضل اساسی است منطقه ۱۲ دچار شده و اکنون منطقه ۱۱ و ۷ را نیز تهدید می کند. بایستی برای آن تدبیر کرد لذا باید با حوزه شهرسازی در این خصوص بحث شود. این پهنه ها و تغییر کاربری ها دارد کار دستمان میدهد.

وی منطقه ۱۱ را یکی از قطب گردشگری تهران خواند وگفت: با توجه به ظرفیتی که این منطقه دارد می تواند به قطب اول گردشگری پایتخت تبدیل شود اما مراقب باشیم که بلایی که سر منطقه یک آمد اینجا تکرار نشود. منطقه یک تبدیل به قطب گردشگری شد اما منفعت آن به جیب سرمایه داران رفت و مردم منطقه تنها ترافیک و معلات فرهنگی نصیبشان شد.

وی از مسئولان منطقه ۱۱ درخواست کرد تا در تمامی طرح های خود منافع مردم را در اولویت قرار دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط