1401/05/24-19:44
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی به منظور عرضه محصولات بتوان کار آفرین/ شهرداری از نهاد خدماتی به اجتماعی تبدیل شده است

ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی به منظور عرضه محصولات بتوان کار آفرین/ شهرداری از نهاد خدماتی به اجتماعی تبدیل شده است

سوده نجفی با هدف تعامل و احصاء مشکلات مردم در مناطق، به همراه شهردار منطقه ۲۰ با شهروندان  ملاقات رو در رو داشت و از نزدیک در جریان خواسته ها و مطالبات آنان قرار گرفت و از شهردار منطقه خواست تا جایی که منع قانونی ندارد جهت رفع مشکلات مطرح شده مساعدت کند.

به گزارش شهردارآنلاین نجفی همچنین با بانوان فعال، نخبه و کار آفرین منطقه نشست صمیمانه داشت و پس از استماع صحبتهای آنان گفت: در ادوار گذشته شهرداری تهران سازمانی با رویکرد خدماتی محسوب می شد که خوشبختانه با تحرکاتی که صورت گرفته این رویکرد تغییر کرده و شهرداری به یک نهاد  اجتماعی  تبدیل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد توسعه پایدار با توانمندسازی بانوان ایجاد می شود ادامه داد: در این دوره ازمدیریت شهری به استفاده از توانمندی های بانوان توجه ویژه شده است؛ اما برخی از مسائل مطرح شده از حیطه اختیارات شورای شهر خارج است و باید در سطح ملی پیگیری شود.

نجفی با اشاره به اینکه ضرورت راه اندازی بازارچه های دائمی به منظور عرضه محصولات بانوان کار آفرین در مناطق یکی از مهمترین مواردی است تا حدود زیادی می تواند مشکلات بانوان را رفع کند عنوان کرد: زمانی که تولید محصول انجام می گیرد تا زمانی که بازاری برای فروش و عرضه وجود نداشته باشد اتفاق موثری رقم نخواهد خورد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر توجه به موضوع کارافرینی اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز خواهد شد از این رو ضرورت دارد بسترهای لازم برای این امر در شهر فراهم شود.

وی همچنین در خصوص بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده معلولان و افراد کم توان از اماکن شهری اظهار کرد: رفع این چالشها قطعا یک ماهه و یک ساله برطرف نخواهد شد و نیاز به اقدامات بلند مدت دارد که البته در این دوره اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.

عضو شورای شهر با اشاره به این که توجه به سلامت روان شهروندان یکی دیگر از موارد حائز اهمیتی است که در کمیته سلامت مطرح و پیگیری شده است، ادامه داد: در این دوره اداره کل سلامت موظف شده در سرای محلات و خانه های سلامت جهت اهمیت و توجه سلامت روان به افراد خدمات مشاوره ارائه دهد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط