1402/05/11-11:47

آغاز چکاپ رایگان سلامت بانوان سرپرست خانوار در منطقه ۱۹

آغاز چکاپ رایگان سلامت بانوان سرپرست خانوار در منطقه ۱۹

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ گفت: چکاپ رایگان سلامت زنان سرپرست خانوار و کم ‌برخوردار شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه‌های خوداشتغالی در درمانگاه شهرداری منطقه از روز سه شنبه ۱۰ مرداد آغاز و در روزهای چهارشنبه و شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگرپور با اشاره به اینکه بانوان سرپرست خانوار نقش بسزایی در حفظ سلامت اعضای خانواده را برعهده دارند افزود: از این رو هر نوع برنامه‌ریزی و تلاش در راستای سلامت‌افزایی بانوان، تضمینی برای بهره‌مندی از فرزندان سالم، خانواده‌ای مستحکم و اجتماعی متعالی خواهد بود.

او حفظ و ارتقای سلامت عمومی بانوان سرپرست خانوار شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه‌های خوداشتغالی را از اهداف اجرایی طرح عنوان کرد و گفت: طرح چکاپ سلامت عمومی زنان با مشارکت اداره کل امور زنان و خانواده و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت شهر سالم شهرداری تهران در منطقه ۱۹ برای ۴۸ بانوی سرپرست خانواده اجرا می شود.

به گفته این مسئول طرح پایش سلامت به منظورارزیابی وضعیت سلامت و كشف مسائل و مشكلاتی كه هنوز به مرحله بیماری نرسیده اند و نیز مسائلی كه فرد از آن با خبر نیست ولی به عنوان بیماری یا اشكال تلقی می شود اجرا و راهكارهای تشخیصی و درمانی لازم ارائه می شود.

معاون شهردار منطقه تصریح کرد: بانوان سرپرست خانواری که به درمانگاه شهرداری منطقه مراجعه می کنند تحت معاینات سلامت از جمله معاینات بالینی، ماموگرافی، سونوگرافی، نوار قلب، آزمایش خون، تست های تشخیصی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی و... به آنها ارائه می شود.

همچنین مراحل تكمیلی و درمان بانوانی كه بیماری و مشكلات جسمی آنها تشخیص داده شده است تا حصول سلامتی كامل پیگیری ونتایج به دست آمده از چکاپ در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط