1402/07/10-11:40
اردبیلی در بازدید از «شهردخت» نوآوری و فناوری منطقه۲:

توسعه سرانه‌های ویژه دختران از اولویت‌های جدی مدیریت شهری است

توسعه سرانه‌های ویژه دختران از اولویت‌های جدی مدیریت شهری است

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، توسعه سرانه های ویژه زنان و دختران را یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری خواند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در بازدید از «شهردخت» نوآوری و فناوری منطقه۲ که با همراهی شهردار این منطقه صورت گرفت، اظهارکرد: در رصدهای تازه‏ای که در دوره جدید مدیریت شهری انجام شده است، متوجه شدیم که در فضاهای ویژه دختران نوجوان و جوان ما، کاستی‎ها و نقصان‎های جدی وجود دارد که بحمدالله توانستیم با همکاری مجموعه شهرداری‎های مناطق برای دراختیار قرار دادن فضاهای مناسب و اقدامات کارشناسی که در خصوص نیازمندی‎های دختران نوجوان انجام شده، بخشی از این کاستی‎ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به دختران نوجوان در منطقه ۲ و با تقدیر از زحمات همکاران تلاشگر این منطقه تصریح کرد: چندی پیش شاهد راه‌اندازی اولین شهردخت نوآوری و فناوری شهر تهران در منطقه۲ بودیم که خوشبختانه بعد از چند ماه که از بهره برداری این فضا گذشته است، اتفاقات خوبی رخ داده؛ هرچند که هنوز هم جای رشد و بالندگی بیشتر دارد.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین درخصوص توسعه چنین فضاهایی خاطرنشان کرد: افق ما این است که در همه مناطق و برای همه دختران نوجوان شهرمان فضاهایی را فراهم کنیم تا خانواده‌ها با آرامش و طیب خاطر بیشتر اجازه استفاده از آن فضا را به دخترانشان بدهند و دختران نوجوان هم بتوانند از این فضاهای شتابدهی نوآوری و فناوری برای حضور در دنیای پیش رو که دنیای کسب و کار، آشنایی با فناوری و حیطه‌های مختلف مهارتی است بهره ببرند.

اردبیلی تصریح‌کرد: به معنای دیگر، ما تکمیل‌کننده فضاهای آموزش رسمی برای دختران نوجوان و جوان پایتخت در فضاهای شهردخت هستیم چون به شدت، این قشر امید و آینده شهرمان هستند که بسیار برای ما ارزشمند خواهند بود.

نقش شهرداری‎ها در حوزه‎های فرهنگی، نقش پررنگ و جدی است

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران هم در این بازدید با بیان اینکه امروز توفیق شد که در خدمت مجموعه «شهردخت» باشیم، اظهارکرد: علیرغم اینکه زمان زیادی از افتتاح این مجموعه نمی‎گذرد، اما به نظر مجموعه بر ریل کاری مناسب قرار گرفته و ان شاءالله سرعت بیشتری هم خواهد گرفت.

وی با تقدیر از خدمات اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران که مجدانه و متخصصانه پیگیر این خدمات است هم بیان کرد: طبیعتا نقش شهرداری‎ها در حوزه‎های فرهنگی، نقش پررنگ و جدی است. با دستور دکتر زاکانی، شهرداری تهران اکنون به یک نهاد خدمات اجتماعی تبدیل شده است که چنین اقداماتی همچون افتتاح مجموعه‌های «شهردخت» قطعا در راستای این سیاست جدید مدیریت شهری بوده که به طور حتم با توجه به خواست و نیاز شهروندان، می‎توان ظرفیت‎های بیشتری هم در شهر ایجاد کرد.

صالحی ادامه داد: راه‌اندازی «شهردخت» نوآوری و فناوری در منطقه ۲ آغازی برای سایر برنامه‌هایی چون «شهر خانواده» با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران است که قطعا چنین فضاهایی اگر استعداد گسترش داشته باشد، از آن استقبال خواهیم کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط