1402/07/15-20:28
وعده شهردار تهران درآیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی»؛

رونمایی از نمایشگاه‎های دائمی عرضه محصولات تا پایان سال

رونمایی از نمایشگاه‎های دائمی عرضه محصولات تا پایان سال

آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه «زنان و تولیدملی» با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محمدامین توکلی‏زاده معاون اجتماعی و فرهنگی، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده، جمعی از شهرداران و مدیران شهری با همراهی شهروندان در فضای نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران؛ علیرضا زاکانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه اظهارکرد: در شهری زندگی می‌کنیم که نیازمند درک ظرفیت‌های بزرگ است که کمتر به آنها پرداخته شده و در واقع در روزمرگی‏های این کلانشهر شاهد آن هستیم که باید یک تحول، تغییر و یک ظرفیت‌سازی جدید را برای آن بازتعریف کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در بحث اقتصاد این کلانشهر می‎توان از ظرفیت زنان استفاده صحیح کرد، ادامه داد: از جمله مواردی که می‌تواند در مباحث اقتصادی حتی در سطح ملی موثر باشد و در پایتخت به بهترین نحو به آن توجه شده است، ظرفیت هنری زنان در خانه‎هاست که می‏توان با تحقق شعار «هر خانه، یک کارخانه» از این ظرفیت در اقتصاد ملی هم بهره‎مند شد.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از دغدغه‎های مدیریت شهری بازتعریف فعالیت‏های اقتصادی در پایتخت است، تصریح کرد: تلاش ما این است که اولا همه کسانی که پیشتاز این فعالیت‎ها و تلاش‎ها هستند را شناسایی کرده و ارتباط موثری برقرار کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها گام‎های موثری برداریم. نکته دوم اینکه مبتنی بر نیاز جهانی، منطقه ای و داخلی شرایط انتخاب مهیا باشد تا شرایط فعالیت در کارگاه‏ها و همچنین محیط خانه را فراهم آوریم؛ به طور حتم این انتخاب، قدر و سهم آموزش مرتبط با کار و حرفه، سهم امکانات برای عرضه مستقیم محصولات و... را مشخص خواهد کرد تا امکان برپایی نمایشگاه دائمی که بیانگر هویت شهر تهران و اقتصاد خانوار است، مهیا شود.

شهردار تهران با تاکید بر این مهم که منظور از بهره‎مندی از توانمندی‎ها آن است که از هر فرصتی برای تقویت اقتصاد خانواده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در واقع به جای کمک مالی، امکاناتی را مهیا کنیم تا با بهره از توانمندی‎های زنان، ظرفیت عظیم و هویت جدید برای شهرمان رقم بخورد.

زاکانی با اشاره به آمار ارائه شده هم بیان کرد: این رویداد بزرگ، چهارمین رویداد در دوسال گذشته و بعد از تعطیلی‏های چندسال اخیر است که درآن ۸۵ کوثر و ۶ بازارچه دائمی در حال عرضه محصولات خود هستند. ما اکنون به دنبال برنامه‌ریزی موثر هستیم تا بتوانیم در ۵ حوزه شهر تهران، نمایشگاه‎های دائمی عرضه محصولات را برپا کنیم. در حال حاضر نزدیک به ۳هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۵ ایستگاه هم به طور اختصاصی در حوزه صنایع دستی، پوشاک، زیورآلات و... در حال آماده‏سازی است که تا پایان سال از آنها رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد که با برگزاری کارگاه‎های آموزشی در حوزه صادرات باید شرایط برای ارائه محصولات بانوان در خارج از کشور را هم فراهم کنیم؛ مسیری که البته در حال ریل‌گذاری است تا ان‏شاءالله در کلانشهر تهران هیچ فرد بدون شغل و درآمدی وجود نداشته باشد و به واقع، هر کس بتواند در عرصه کاری خود موفق بوده و به جای اینکه در معرض آسیب قرار گیرد، به اقتصاد کشور کمک کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط