1402/07/23-20:20

افزایش تاب آوری پل ها و تقاطع های غیر همسطح شهر تهران

افزایش تاب آوری پل ها و تقاطع های غیر همسطح شهر تهران

مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از عملیات اجرایی افزایش تاب آوری پل ها و تقاطع های غیر همسطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق، با توجه به قرارگیری شهر تهران برروی مسیر گسل های فعال زلزله، شهرداری تهران برآن شده است که مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های شهر تهران را در اولویت فعالیت های عمرانی خود قرار داده تا در زمان بروز زلزله احتمالی، کماکان سرویس دهی این معابر مهم برقرار بماند.

دکتر حق لطفی اشاره نمود؛ که با بررسی های بعمل آمده، تعداد ۷۵۳ پل و تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تهران قرار دارند که از این تعداد ۶۶ پل طبق مطالعات و بررسی های میدانی انجام شده نیازمند مقاوم سازی و بهسازی عرشه و ستون هستند که از این تعداد ۲۶ پل در سنوات گذشته توسط معاونت فنی و عمرانی شهر تهران انجام و ۷ پل نیز در حال سیر مراحل ابلاغ به پیمانکار و شروع فعالیت عمرانی است.

این پل ها شامل: مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای بزرگراه شهید همت و کن، بزرگراه شهید همت و اتوبان شیخ فضل الله، بزرگراه شهید حکیم و بزرگراه شهید چمران، بزرگراه شهید بابایی و خیابان کاوه، بزرگراه شهید آوینی و دستواره، خیابان علامه عسکری و اتوبان قم، بزرگراه شهید آوینی و راه آهن است.

او اضافه نمود: در راستای افزایش تاب آوری معابر شهر تهران، شش پل در حال انجام عملیات مقاوم سازی هستند که عبارتند از پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان ولیعصر(عج)، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با خیابان آفریقا، پل کمربندی شهر ری، پل چوگان با شیشه مینا در ضلع شرقی و غربی استادیوم آزادی و بزرگراه تهران-کرج.

او بیان کرد: با پیگیری های ویژه و اقدامات به موقع کارشناسان و مهندسان این سازمان، مرمت و بهسازی چهار پل به مرحله پایانی رسیده که در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد که عبارتند از پل بزرگراه شهید همت و خیابان گاندی، پل بزرگراه شهید بابایی و خیابان پروین، پل چوگان و شیشه مینا واقع در ضلع شرقی و غربی استادیوم آزادی و بزرگراه تهران کرج.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط