1402/10/18-15:55
در نشست شهردار تهران و بانوان مدیر شهرداری تهران مطرح شد؛

لزوم هم افزایی متقابل و ایجاد زمینه رشد بانوان

لزوم هم افزایی متقابل و ایجاد زمینه رشد بانوان

نشست صمیمانه شهردارتهران و بانوان مدیرشهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشستی صمیمانه با بانوان مدیرشهرداری تهران، با اشاره به درخشش بانوان درعرصه‌های مختلف در کشورمان گفت: امروز موفقیت درعرصه‌های مختلف  کشورمان سرشار از خدمت، سازندگی و تلاش بانوان است و مشاهده می‌کنیم بانوان در زمینه پزشکی نیز بسیار پیشرفت داشتند که این نشان‌دهنده درخشش آنها در عرصه علمی است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه مناسب در هرعرصه‌ای سبب بلوغ و کمال آن شده و در جهت بهره‌مندی جامعه استفاده می‎شود؛ افزود: اگرسطح علمی یا تعداد علم آموزی دختران و بانوان در سطح کشور، این وضعیت را نداشت کسی باور نمی‌کرد که زنان بتوانند در همه عرصه‌ها خوش بدرخشند.

شهردار تهران ادامه داد: اکنون درخشش و پتانسیل زنان حاصل ازحرکت و تلاششان است و باید این مسیر دنبال شود. ما نیز لازم است فهم درستی از جایگاه دختران و زنان داشته باشیم و بتوانیم نقش آنها را هم درخانواده، در جامعه و محیط اجتماعی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بانوان خط مقدم تغییر نگاه در جامعه هستند؛ تصریح کرد: نظام اسلامی بستری را  برای بانوان فراهم کرده و لازم است آن را گسترش دهد و به مرحله ظهور، بروز و عمل برساند، همانطور که ما نیز جزئی از نظام اسلامی هستیم و به عنوان یک مدیر و خادم وظیفه داریم تا این امر را محقق و میدان را گسترش دهیم تا زنان بتواند درهمه مسئولیت‌هایشان از قبیل مسئولیت خانوادگی، اجتماعی و کار تخصصی، موفق شوند.

زاکانی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات و موانع کار بانوان گفت: لازم است شرایط را به سمتی ببریم که بخشی از 12هزار بانو شاغل در شهرداری در ساعت مشخصی را دورکاری کنند و تسهیلات داشته باشند تا شرایطی برایشان فراهم شود تا بتوانند مسئولیت‌های دیگرشان را هم انجام دهند و بهره مندی از پتانسیل بانوان به گونه ای باشد که به کانون خانواده آسیب وارد نشود.

شهردار تهران با اشاره به نقش پررنگ و تاثیرگذار زنان در کشور بیان کرد: شرایط کشور و انقلاب در نقطه‌ای از مختصات خود ایستاده که قطعا نقش بانوان بسیار پررنگ‌تر از نقش مردان است. نقش اکنون بانوان مانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیست که البته آن زمان هم نقش بانوان نقش برجسته ای بود اما این نقش بیشتر پشت جبهه‌ها بود و جنبه حمایتی داشت اما اکنون بانوان ما همان نقش برتر را دارند و همچنین در خط مقدم نیز قرار دارند. اگر زنان با تدبیرو دقت، شرایط را به گونه‌ای اعمال کنند که این در خط مقدم استوار بمانند و نقششان حفظ شود امکان پیوستگی در استمرار مسیر تحول را خواهیم داشت و این یک فرصت بسیار مغتنمی را برایمان ایجاد می کند.

زاکانی با اشاره به لزوم هم افزایی متقابل و ایجاد زمینه رشد بانوان هم گفت:  باتوجه به اینکه 12 هزار زن در مجموعه شهرداری فعال هستند لازم است ظرفیت ها و علایق آن‌ها مشخص شود تا ما بتوانیم زمینه رشد آموزشی، کارکردی و توسعه را فراهم کنیم.

ضرورت توجه به هم افزایی نقش بانوان در اجتماع و خانواده

مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران هم در این نشست با اشاره به بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری طی دیدار گفت: مقام معظم رهبری طی دیدار با بانوان ضمن بر شمردن نقش آن‌ها در حوزه‌های مختلف فرمودند که چرا از ظرفیت‌های علمی بانوان برای تصمیم سازی در جایگاه‌های مختلف به خوبی استفاده نمی شود.

وی افزود: قطعا فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره فکر ما و شهردار تهران را نیز به خود مشغول کرده و ما برای حل این مسئله نیاز است تا فکر اساسی داشته باشیم. البته در این زمینه در شهرداری تهران از خیلی ارگان ها پیشی گرفته‌ایم و بانوان در متن کار خدمت رسانی شهری مشغول فعالیت هستند و می‌درخشند.

اردبیلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی امسال خود نیز درخصوص نقش مادری و حضور بانوان در اجتماع نکاتی را فرمودند؛ یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند که نقش مادری در خلقت بی نظیر است، نقش‌های خانوادگی زنان فوق العاده، بی نظیر و در ساختارآینده جامعه نیز بسیار مهم است و همچنین فرمودند که نقش زنان در خانواده با نقش آفرینی‌های اجتماعی شان در عرصه‌های مختلف منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: طی آن سخنرانی مقام معظم رهبری فرمودند که تعداد زیادی از بانوان توانستند در هر دو عرصه بدرخشند و نکته ای بیان داشتند که اگر منافاتی بین نقش خانوادگی و مادری یک زن و نقش‌های اجتماعی آن ها پدید بیاید، دستگاه‌ها وظیفه دارند این تضاد را رفع کنند تا بانوان بتوانند در هر دو عرصه خوش بدرخشند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: لازم است تضاد میان جایگاه زن در خانواده و نقش اجتماعی او تسهیل و رفع شود و به هم افزایی نقش ها تبدیل گردد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط