1402/11/01-13:33
"حق لطفی" خبر داد:

مقاوم سازی پل های منطقه ۲ در اولویت سازمان عمرانی مناطق

مقاوم سازی پل های منطقه ۲ در اولویت سازمان عمرانی مناطق

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از آخرین هماهنگی های لازم برای مقاوم سازی تقاطع های غیرهمسطح منطقه ۲ خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در نشستی که در سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با حضور "علی نصیری" رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، "مهدی صالحی" شهردار منطقه ۲، "محمدصادق خیر خواه" مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، مجید امانی مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "مسعود حق لطفی" مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری برگزار شد، آخرین هماهنگی های لازم برای مقاوم سازی تقاطع های غیرهمسطح منطقه ۲ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

"حق لطفی" در این نشست ضمن به فال نیک گرفتن برگزاری چنین جلساتی در راستای هماهنگی سازمان ها و نهادهای مسئول در حوزه مقاوم سازی شریان های حیاتی شهر تهران و اشاره به لزوم مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان در راستای افزایش ایمنی شهر تهران افزود: با توجه به وظیفه این سازمان در مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو شهر تهران، تاکنون اقدامات فراوانی در این خصوص انجام شده که مهمترین آن مقاوم سازی پل های موجود در تقاطع های غیر همسطح ورودی ها و خروجی های تهران می باشد که موجب افزایش تاب آوری شهر در زمان بحران هایی نظیر سیل و زلزله می شود.

"علی نصیری" رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه این نشست با تاکید بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌هایی که در اجرای مقاوم‌سازی پل‌ها نقش دارند، از هماهنگی بین‌دستگاهی، استفاده از نظریات کارشناسی، تهیه مستندهای مورد نیاز و گزارش‌های فنی مربوط به وضعیت سازه، بررسی دیگر ریسک‌های محتمل انجام عملیات اجرایی به عنوان بخشی از مراحل انجام این پروژه نام برد.

"مهدی صالحی" شهردار منطقه ۲ نیز ضمن اشاره به جایگاه خاص این منطقه گفت: با توجه به جایگاه منطقه در فعالیت های سیاسی و اقتصادی شهر تهران و نقش آن در رفت و آمدهای شهری، می بایست نگاهی ویژه به پل ها، بزرگراه ها و خیابان های موجود در شریان های حیاتی این منطقه از جمله پل تقاطع غیرهمسطح بزرگراه یادگار امام (ره) با خیابان ستارخان داشت و با توجه به آیین نامه های روز کشور نسبت به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای آنها اقدام کرد.

"محمدصادق خیر خواه" مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت مقاوم سازی پل های سواره رو گفت: پایش و نگهداشت پل های سواره رو موجود در شهر تهران به مثابه یک کار بزرگ است و کاهش هزینه های نگهداشت و بهسازی لرزه ای پل ها از مهمترین درخواست های مدیران شهری است.

در ادامه این جلسه بر لزوم برگزاری جسات منظم، تهیه پیوست اطلاع‌رسانی، طراحی ساختار مدیریتی لازم با حضور تمامی دستگاه‌های مرتبط و یکپارچگی در مطالعات برای پروژه های مقاوم‌سازی شهر تهران تاکید شد.

گفتنی است پل بزرگراه یادگار امام(ره) نیز با طول تقریبی ۱۶۰۰ متر از بزرگراه جلال آل احمد آغاز و تا بزرگراه شیخ فضل ا... نوری ادامه دارد و سازه‌ای با تیر پیش‌ساخته بتنی و دال درجا دارد که در دهه ۷۰ شمسی ساخته شده است و با توجه به قدمت این پل و تغییر آیین نامه های زلزله و قرار گرفتن آن در یکی از مسیرهای شریان های حیاتی شهر تهران در زمان بحران هایی نظیر زلزله، نیاز به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط