1402/11/12-12:50
با همت اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری و همراهی شهرداری منطقه ۲ تهران برگزار شد؛

آیین تقدیر از بانوان شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر

آیین تقدیر از بانوان شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر

ویژه برنامه قدردانی از بانوان شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه‎های خوداشتغالی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با عنوان «قدردانیم» در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، داوری مشاور ارشد شهردار تهران و جمعی از بانوان شاغل و کارآفرینان در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه خوداشتغالی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، در این ویژه برنامه مریم اردبیلی مدیرکل اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اشاره به تلاش بانوان شاغل در عرصه تولید در مراکز کوثر گفت: وجود تک تک بانوان شاغل در مراکز کوثر برای شهر تهران، خانواده‌ها و آینده کشور یک فرصت بی نظیر است، بانوان در این مراکز مشغول تولید هستند و یک چرخی از تولید را در کشور حرکت می‌دهند و این شهر مدیون این بانوان گرانقدر است.

وی افزود: بانوان با اين ميزان انرژی، تلاش و مجاهدت، کارها و تولیدات بسیارخوبی را در مراکز کوثر به میدان آورده‌اند که باعث افتخار ما شده‌اند. هر بار یکی از محصولات کوثر برای هدیه به یک مهمان خارجی اهدا می‌شود با افتخاربه آن‌ها می گویم که آن هدیه دست آفریده زنان شهر ما است.

اردبیلی با بیان اینکه بسیاری از بانوان در مراکز کوثر نقش مادر و پدر را برای فرزندان ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: بانوان ما در خدمت کردن به خانواده هایشان نیز گاهی بیشتراز باقی افرادخانواده پیشقدم می شوند و نقش مادر و پدر را برای فرزندان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به مقام والای زن در قرآن هم بیان کرد: در سوره کوثر حضرت رسول(ص)، حضرت فاطمه(س) را به نام کوثر خطاب کردند و از داشتن فرزند دختر خوشحال بودند، همانطور که طبق آیه « إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» خداوند برای داشتن فرزند دختر به پیامبر تبریک می‌گوید.

مشاور ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده تصریح کرد: نگاه به زن و دختر در جامعه توحیدی، مایه خیر و ادامه دار شدن و نوید یک آینده روشن است اما مدعیان گفتمان رقیب، کفار و جاهلان زمان پیامبراکرم (ص)، خطاب به ایشان می‌گفتند اینکه پیامبر(ص) دختر دارد نشاندهنده بی‌آیندگی و ابتر بودن ایشان است؛ در صورتی که در جامعه و نگاه توحیدی زنان و دختران افتخارآفرین و مایه هنر، امید و روشنی چشم و آینده پر خیر یک جامعه هستند و در نگاه کفار و جاهلان این عنوان‌ها نشانه بی آیندگی و ابتر بودن جامعه است.

نگاه شهرداری تهران به کار و کارآفرینی توسعه محور است

در ادامه داوری مشاورارشد شهردار با بیان اینکه کار کردن علاوه بر تامین مخارج زندگی موجب برقراری ارتباط سالم در جامعه می‌شود؛ افزود: ارتباط سالم در محیط سالم یک شاخص در کار و فعالیت است. با کار کردن به خصوص در محیط کوثرها که شهرداری تهران و مخصوصا حوزه زنان و خانواده شهرداری تهران فراهم آورده است تلاش بر این بوده که در این مراکزمحیط امن و سالمی برای بانوان ایجاد شود.

وی افزود: کار کردن بیدار شدن حوزه خلاقیت‌های فردی است؛ همانطور که استعدادهای خیلی افراد در حین کار کردن آشکار می‌شود.

داوری با بیان اینکه اهمیت کار بانوان بسیار بالااست و در جامعه چندین برابر دیگران ارزش دارد، تصریح کرد: نگاه شهرداری تهران به کار و کارآفرینی در دوره جدید مدیریت شهری یک نگاه توسعه‌ای است، شهردار تهران یک شعاری را با عنوان «هر خانه یک کارخانه» عنوان کردند. در همین راستا نگاه ما به کار به شکل توسعه ای است.

وی افزود: شهردار تهران با توجه به ظرفیت‌های بالای تهران گفته است که با توجه به امکانات می‌توانیم تهران را به کارخانه‌های متعدد خانگی تبدیل کنیم و این یک نگاه جدید است که امیدواریم به زودی به این هدف برسیم.البته این کار به زیرساخت‌هایی نیازمند است که بخشی از آن در اختیار شهرداری و بخشی دیگر ملی بوده و نیازمند کمک دولت و مجلس است.

داوری با بیان اینکه مجموعه‌های کوثر در شهرداری تهران یکی از موفق‌ترین حوزه‌های کاری است، گفت: این مراکز با مدیریت بانوان گرامی در مجموعه‌های کوثر موفق شده است که البته شاهد تلاش‌های مدیریت و معاونت‌های اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری بوده‌ایم. طبق آمار دریافت شده طی دو سال اخیر ۳۰ مرکز کوثربه این مراکز افزوده شد و تعداد آن‌ها از ۶۵ مرکز کوثر به ۹۵ مرکز رسیده است.

مشاور ارشد شهردار تهران بیان کرد: مساحت این مراکز از فضای سی متر تا ۲هزار متر ایجاد شده که به تناسب تعداد کارگران در مراکزها از حدود ۵ نفر تا حدود یکصد نفر مشغول به کار در مراکز کوثر هستند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط